Billy ,Benny,Lizzy, Molly och Henrys Morsa❤️

Här skriver jag om allt mellan himmel och jord, men mest om livet som 5-barns mamma <3

Ledig dag❤️ och Diabetes😩

Kategori: Allmänt

Idag är jag ledig, och har alla 4 barnen hemma❤️ vilket är såå skönt, men samtidigt älskar jag mitt jobb och min chef😍❤️

Leffe har ju fått veta att han har diabetes, troligtvis typ 2, då han bildar eget insulin, dock så verkar kroppen bildat resistens helt mot sitt egna insulin, så hans blodsockervärde är skyhögt.... läkaren sa att enligt långtidsblodsocker mätning  så ska blodsockret ligga under 52 men leffes låg på 99, så dem satte in medicin direkt. Får se hur blodsockret påverkas av tabletterna, hoppas på att det blir bättre. Sen måste han ju ändra om kosten, men tänkte att de blir lättare för honom om hela familjen  kör på samma kost, ska försöka göra allt så lätt som möjligt för honom då han blivit väldigt nere av detta besked. 
Självklart vet vi ju att motion och träning är viktigt.

Någon som ligger på lite goda recept på mat som är bra för diabetiker? 

Nu ska jag umgås med kidsen ❤️❤️

Puss❤️ (null)


Kommentera inlägget här: