Billy ,Benny,Lizzy, Molly och Henrys Morsa❤️

Här skriver jag om allt mellan himmel och jord, men mest om livet som 5-barns mamma <3

Det värsta jag vart med om.

Kategori: Allmänt

Ibland så ligger jag och grubblar precis innan jag ska sova... idag är en sån kväll...
Idag så dök de bara upp i huvudet, att vad är det värsta jag har vart med om.

Så jag tänkte dela med mig av det. 

September 2015 så föddes en frisk liten flicka på 2810g och 49cm. Allt var frid och fröjd, hon var verkligen världens lugnaste och harmoniske bebis ni kan tänka er. 2 månader gammal så blir hon väldigt snorig och börja hosta lite lätt... någon dag senare bryter helvetet lös, hon åker på den värsta hostattack ni kan tänka er, hon hostar tills hon är vit runt munnen och läppar och tunga blåa.... hoppades på att de var en engångsgrej... min mamma var hos oss den kvällen, och hon är inte gnällig av sig och blir sällan rädd när en bebis är sjuk, då hon fött 8 barn själv. Men denna gång sa hon "ni måste åka in med henne"
Sagt och gjort vi fick tid på vårdcentralen dagen efter.. läkaren trodde på rs, och skulle skicka oss med sjuktaxi till Usö.
Sitter i väntrummet på vårdcentralen och väntar på att dem ska boka sjuktaxi, och Molly får en attack. En sköterska rusar ut från labb och säger " jag ringer ambulans" 

Ambulans kommer, Molly får inte en enda attack i ambulansen. Väl framme på akuten på usö får hon en attack. Läkaren fattade ingenting, och frågade sköterskan om hon trodde de va rs eller kikhosta, hon svarar att de inte är kikhosta... 

Prover tas på Molly, kikhosta, rs och influensa, alla visar negativt. Molly får inhalera koksalt som gör henne ännu sämre.. så efter 2 dygn skickas vi hem med svaret att hon har luftrörskatarr, och att vi bara ska vänta ut de. Kan tillägga att under dessa 2 dygn så var det 1 läkare och en undersköterska som tyckte att det såg ut som kikhosta... men läkaren tyckte att de var försent för antibiotika iallafall.

Väl hemma försöker vi vänta ut denna luftrörskatarr.. veckorna går och vi får tillslut nog. Ringer 1177 som säger åt oss att åka till usö.. sagt och gjort.... läkaren vi fick träffa tyckte det skulle göras ett halsprov. Efter några minuter kommer en sköterska in som gör halsprovet, då får Molly en attack... sköterskan stirrar på mig och frågar Är hon vaccinerad? 
Varpå jag svarar att hon aldrig han få vaccinationen innan hon vart sjuk.
Sköterskan rusar ut och kommer sedan tillbaka med andra testgrejer och säger "jag har jobbat här i många år, och jag är 100% säker på att detdär är kikhosta. Hon tar provet, och jag ser direkt att undersköterskan som tog proverna när vi var inlagda med Molly inte alls hade gjort som denna sjuksköterskan,  berättar det för henne och hon blir då förbannad, och ber om ursäkt åt avdelningens vägnar. 

Dagen efter ringer läkaren och säger att det är kikhosta och att hon skrivit ut penicillin. 

Ytterligare några dagar senare ringer hon igen och säger att Molly även har en bakterie som måste behandlas med en annan antibiotika, en engångskur.. för annars kan hon bli riktigt sjuk. Frågar vad de är för bakterie, men de vill de inte säga, dem sa bara, "den är inte farlig, bara den inte sprider sig till fel ställe" Ska hämta ut antibiotikan, men då finns den jäveln bara i Örebro! Bor 8mil därifrån enkelresa. Så far dit efter jobbet, hämtar antibiotikan och far hem, och ger henne den.
Molly vart efter kanske ytterligare 2-3 veckor bättre och vi fick komma på ett återbesök... hon var väldigt pigg faktiskt.  Läkaren berättade att dem lätt kan få förkylningsastma efter de haft kikhosta, och att om de vart så, så skulle vi kontakta henne. Efter bara några dagar blir Molly förkyld, och får väldiga problem med andningen. Ringer läkaren men hon är aldrig där. Ringer vc men dem kan inte göra något, för dem kan inget om barn........ 
säger att dem ska sjukskriva mig för att jag mår dåligt... för det första kunde inte min man vara hemma då, då vi är egenföretagare och inte har några andra anställda....
För det andra, klart som fan jag mår dåligt när jag dagligen under 3 månaders tid sett mitt barn nästan kvävas till döds.... 
försökte flera gånger få hjälp på både vc och usö med hennes astma, men ingen ville skriva ut astma medicin, förns jag ringde barn i Lindesberg, behövdes bara ett enda samtal så fick Molly hjälp🙏 igentligen så var man tvungen att gå via sin vårdcentral för att få en tid där. Men min bästa Bvc sköterska bad mig prova ringa dit, då även hon såg skicket på Molly.

Dem har gjort utredning på Molly för att se så hon inte fått syrebrist, då barnläkaren på Bvc började misstänka det, då hon inte kunde sitta själv utan stöd när hon var runt 10-11månader..... fick tid på usö för utredning när hon var 14 månader. Då gick hon med stöd av mitt Lill-finger. Såfort vi kom hem från usö släppte hon och gick helt själv och obehindrat😍😍

Med detta vill jag säga, snälla VACCINERA ERA BARN!
Lovar att detta är något ni inte vill uppleva själva! 


Puss hej❤️🙏 (null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: